Sabtu, 22 Disember 2018

APAKAH SOLAT Pemimpin, al-lebai kelaghoh, ahli taksub - BUKAN ahli biasa PAS ADALAH SIA-SIA SAHAJA.


Syarat wajib pertama & SahNya Solat (puasa, zakat, haji...dll) adalah Islam (الاءسلام : I'ttiqad Uluhiyyah - لله : اله yakin kalbu yang diredhai Allah terhadap hak-hak & kekuasaan mutlaknya yang tidak boleh di Syirikkan) - bukan YAHUDI (اليهود) : TRINITI (النصارا) : SYIAH (الشعاءيه) : WAHHABI (الوههابي) golongan berI'ttiqad - yakin kalbu yang dilaknati Allah kerana berlaku @ melakukan Syirik terhadap hak-hak & kekuasaan mutlaknya - Allah.
Golongan yang Sah Solatnya itu adalah golongan yang berI'ttiqad dengan I'ttiqad (yakin kalbu) yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlak Allah Islam (الاءسلام) : I'ttiqad Uluhiyyah (لله : اله) dengan tidak berlaku Syirik (TIDAK merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak Allah serta TIDAK menjadikan hak & kekuasaan mutlak zat ِAllah sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya...
... bukan setakat berSyariat (العلم - Fiqh) & berAqidah (الاءيمان) serta Sunnah Islam (الاءسلام) semata-mata. ... Mana hak-hak & kekuasaan mutlak zat Allah ? ... Mana hak-hak kamu wahai manusia ? ... Mana hak-hak manusia lain - umum ? ... Mana hak hak-hak haiwan, tumbuhan, alam ?
PersoalanNya : Apakah pemimpin, al-lebai kelaghoh & ahli taksub (bukan ahli biasa) Pas berI'ttiqad dengan I'ttiqad yang diredhai Allah ?... (tidak berlaku Syirik) terhadap Hak-Hak & Kekuasaan Mutlak Allah - Golongan "الاءسلام - Islam"?... atau sedang berlaku Syirik terhadap hak-hak  & kekuasaan mutlak zat Allah golongan Yahudi (al-Yahud) : (Haadu) dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan) anggota jasad yang dapat disaksikan oleh pancaindera mereka yang benar mengerti.
Permulaan bagi Syirik khafi (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan) bagi @ terhadap Hak-Hak Mutlak (zat) Allah adalah dengan berI'ttiqad - niat (yakin Qalbu) dari @ dengan Ujub, Sama'ah, Riak, Takabbur... kemudian zahir dengan Cara, Sifat, Kata-Kata, Perbuatan anggota jasad "Taksub : memuja diri sendiri & taksub kepada berhala manusia berkupih-serban, berjubah & berjanggut... Padahal taksub semata-mata kepada Allah), Memuji - diri sendiri & memuji berlebihan - bodek... Padahal segala pujian hanya bagi Allah, Membersih, menyucikan serta menghapuskan dosa & maksiat diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, partiNya... padahal tidak ada sesiapa pun yang berhak @ berkuasa untuk membersih, menyucikan & menghapuskan dari aib/dosa serta maksiat/kejahatan diri melainkan Allah. Rasulullah r bersabda :
إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ  “Sesungguhnya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah syrik kecil”, para sahabat bertanya : “Wahai Rasulullah, apa itu syirik kecil ? Rasulullah menjawab : “Riya’”. [HR. Ahmad]
إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ “Sesungguhnya Allah tidak menerima suatu amal perbuatan kecuali yang murni dan hanya mengharap redho Allah” (لله : اله). [HR. Abu Dawud dan Nasa’i]
Lawan daripada" ikhlas - redho" adalah "syirik - laknat" (menjadikan bagi hak2 & kekuasaan mutlak Allah tandingan/sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada Allah tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : riya’ (memperlihatkan amalan pada orang lain), sum’ah (memperdengarkan suatu amalan pada orang lain), ataupun ujub (berbangga diri dengan amalannya), Takabbur (hanya dia saja yg betul). Kesemuanya itu adalah syirik yang harus dijauhi oleh seorang hamba agar ibadahnya itu diterima oleh Allah
Adalah amat jelas pemimpin & ahli taksub PAS telah berI'ttiqad (yakin kalbu > akal) Syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak & kekuasaan mutlak Allah) yang dilaknati Allah, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) yang diredhai Allah - Golongan "الاءسلام - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang dilaknati Allah (kerana Syirik - Riya', Ujub, sum'ah, takabbur) - Golongan "اليهود - Yahudi" : "النصارا - Trinity" : "الشعاءيه -  Syiah" : "الوههابيه - Wahhbi".- Non Muslim & Muslimah.
A049 anNisa' 49. Tidak kah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada @ terhadap orang-orang yang membersihkan (memuja, memuji, menyucikan) diri sendiri (kaum, puak, jama'ah, partinya, padahal perkara itu bukan hak @ kekuasaan manusia) Bahkan Allah jua lah yang berhak membersihkan (memuji, memuja, menyucikan) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan syariatNya), dan mereka pula tidak akan diinaya (atau dikurangkan balasan mereka) walau sedikit pun.
A006 al-Jumaat 6; Katakan lah ! (wahai Muhammad) "Wahai orang-orang beri'ttiqad (dilaknati Allah kerana berlaku Syirik terhadap hak-hak mutlak Allah) "Haadu" (i'ttiqad - niat, cara, sifat, kata-kata, perbuatan) Yahudi (al-Yahud : Yehud _ Jew's) !, Jika kamu menganggap (i'ttiqad : niat - yakin qalbu) bahawa golongan kamu lah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasok umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendak mati (dengan bermunajat : berdoa kepada tuhan Allah supaya kamu dimtikan saat itu juga) jika betul kamu orang-orang yang benar. (buat apa hidup lebih lama, kalau sudah layak masuk syurga - karang tergelincir... maka neraka lah jawabNya... kan kan kan)
A007 al-Jumaat 7; Dan (sudah tentu) mereka tidak akan mencita-citakan mati itu selama-lamaNya, dengan sebab dosa-dosa... (syirik yang mereka lakukan - diharamkan syurga & diwajikkan neraka hingga mendapat syufaat & keampunan Allah - WAJIB NERAKA LEBIH DAHULU)... yang mereka telah lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalimi (diri sendiri) itu.
PersoalanNya : Apakah Solat pemimpin & ahli taksub PAS adalah Sah & diterima Allah sebagai Ibadah ?
Para yang bergelar dengan berbagai "al... dihadapan nama masing2, tolong jawab mari nak kelih tengok...!!!
Menanah Otak - Pecah kepala laa... kuk kik kuk kik /// Al-Yunan 

Tiada ulasan: