Isnin, 31 Disember 2018

(2) KESIAN umat melayu dhoef PAS TIPU HIDUP2.


PAS juga menipu umat melayu dalam dgn DAKWAAN "Perlembagaan PAS berpaksikan القران... dakwaan itu  juga merupakan satu pembohongan besar abad ini...

Kerana terbukti amat jelas bahawa PAS telah melakukan kesalahan pada semua... ULANG...semua hukum الله : القران itu sendiri, dari seringan hukum : 

KUFUR (كفر - niat : i'ttiqad tanpa اله : لله)-(amal tiada - masih alam niat : i'ttiqad) - ghaib qalbu.


A095

Dan janganlah kamu (BERNIAT) jadikan pesanan-pesanan dan perintah (SUROHAN & LARANGAN) Allah sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukanya semata-mata kerana Allah - lillaahi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95


KAFIR (amal) - كافر : engkar larangana الله : القران yg merupakan permulaan kpd hukum-hukum lain lebih berat...


A041

Dan berimanlah (percaya) kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya al-Kitab (Taurat : Injiel juga tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula KAFIR (engkar) akan dia (Allah : al-Quran); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, tukaran, gadaian, modal, bahan, alat untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41)


SESAT : Pasik & Munafiq > 

A159

Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) agama (ad-deen : tauhid zat Allah & al-Islam : I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya serta furuq) mereka (dengan menciptakan : takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi - pilitik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159)


A032





Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).

(Ar-Ruum 30:32)
 
SYIRIK terhadap hak @ kekuasaan mutlak zat الله >> 

Rasulullah SAW bersabda

 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ 


SesungguhNya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah adalah Syirik kecil (khofi - samar-samar); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil ? Rasulullah menjawab "Riya" (termasuk Ujub, Suma'ah, Takabbur) 


[HR. Ahmad]


Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur itu bermula pada i'ttiqad (yakin qalbu) kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad yang menjadi pakaian golongan manusia yang telah diresapi i'ttiqad (yakin qalbu) SYIRIK terhadap hak & kekuasaan mutlak zat Allah - Yahudi (اليهود), Syiah (الشعاءيه-baru), Wahhabi (الوههابيه-baru), Nasrani ; Trinity (النصارا) yang menjadi punca kerosakan dimuka bumi Allah ini sampai qiamat...

Syarat pertama wajib & sahnya Solat, zakat, haji dll...adalah Islam (الاءسلام - لله : اله), maka solat golongan Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur sudah tentu tidak diterima الله sebagai yg berganjaran baik.


إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ 

“Sesungguhnya الله tidak menerima suatu amal (ibadah) perbuatan (kebenaran, kebaikan, dikebajikan dialam jasad) kecuali yang murni dan hanya mengharap redha Allah”. 
[HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas - REDHO" adalah "syirik - LAKNAT" (menjadikan bagi hak & kekuasaan mutlak zat الله tandingan / sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada الله tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : 

*RIYA’ (memperlihatkan amalan ibadahnya pada orang lain),  
*SUMA'AH (memperdengarkan suatu amalan baik pada orang lain), ataupun 
*UJUB (berbangga diri dengan amalannya),  
TAKABBUR (hanya dia saja yang betul dalam semua perkara)... Kesemuanya itu adalah SYIRIK yang wajib dijauhi oleh seorang hamba agar ibadahnya itu diterima oleh Allah.

Adalah amat jelas pemimpin, lebai kelaghoh & ahli taksub (bukan ahli biasa) "NYA" telah berI'ttiqad (yakin qalbu > akal) syirik : (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak & kekuasaan mutlak zat Allah), serta menjadikan hak & kekuasaan mutlak zat Allah sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya sahaja YAG DILAKNATI ALLAH, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang DIREDHOI Allah - golongan "al-Islam - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang DILAKNATI Allah (kerana melakukan syirik...Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbor - sombong) - Golongan Yahudi (اليهود) : Nasrani (النصارا) : Syiah (الشعاءيه) : Wahhabi (الوههابيه).- Non Muslim & Muslimah.


MURTAD berpaling tadah dari tauhidkan zat الله maha Esa (رب) hanya Satu (احد) yg menjadi tumpuan & ketergantungan sekalian makhluk kena jadikan.



* SIAPA SEBENARNYA PAS DISISI الله BERSAKSISKAN القران 
YG SAMA DITANGAN * 
???

* Apa lagi yg ada pada PAS untuk dibawa menemui الله setelah ditamatkan anugerah hidup ini ?
" Tajuk yg perlu dibincangkan dng Ilmiah.
/// 
al-Yunan.

Tiada ulasan: